Vize„Neví-li člověk, do kterého přístavu pluje, žádný vítr mu není dost dobrý“. (Seneca)Naším cílem je ozdravění společnosti prostřednictvím prosociální a ekologické výchovy. Naplňování vize naší školy je cesta, která se ubírá směrem k dětem, rodičům, zaměstnancům, městu a celé společnosti. Dětemposkytneme množství kvalitních podnětů, potřebu hranic a řádu, spontánní hru jako prostor pro sociální zrání, řízenou činnost vedoucí k objevování a experimentu, prožitkové učení, individuální růst, možnost identity a perspektivy. Rodičůmnabídneme příjemné, podnětné a profesionální prostředí, možnost zapojení do vzdělávacího procesu a podílení se na chodu školy, dostatek objektivních informací, zohlednění individuálního vývoje dítěte. Zaměstnancůmpřipravíme tvůrčí prostředí s konstruktivní komunikací, týmovou spolupráci, osobní růst, další vzdělávání, pocit seberealizace a uplatnění. Městuzajistíme formování dětí k úctě a respektování druhých, sounáležitosti s přírodou a okolím, naplňování principů ekologického chování školy i jednotlivce, propojení s místním kulturním životem, budování vztahu k hodnotám, k místu, kde žijeme. Prostředky:
Podporujeme děti v jejich samostatnosti a kreativitě prostřednictvím experimentů, samostatného výběru a organizování činností. Činnosti jsou organizovány skupinově, individuálně i frontálně. Zejména pomocí skupinových činností vedeme děti ke vzájemné spolupráci, empatii a toleranci. Náročnost úkolů je přizpůsobována individuálním možnostem dětí. Využíváme moderních výukových prvků, jako např. ranní komunitní kruh, centra aktivit, ale také zapojení rodičů do činností. Směřujeme k samostatnosti dětí, schopnosti přirozené komunikace, kritickému myšlení a zdravému sebevědomí prostřednictvím naplňování Klíčových kompetencí předškolního vzdělávání. |